
La Federació de Voleibol de la Comunitat Valenciana (FVBCV) mostra el seu “absolut rebuig” després de tindre coneixement que Patricia Rius no continuarà arbitrant en Superliga 2, segona categoria del voleibol nacional, per decisió del Comité Tècnic Nacional d’Àrbitres (CTNA), dependent de la Federació Espanyola. Curiosament, Rius va ser nomenada fa dues setmanes presidenta del Comité Tècnic Territorial d’Àrbitres de la Comunitat Valenciana en substitució d’Enrique Dánvila.
Arturo Ruiz, president de la FVBCV, no oculta el seu malestar i disconformitat: “És una decisió incomprensible perquè Patricia Rius no té cap mena d’expedient obert, ni cap desqualificació en les seues dues temporades en Superliga 2. Rius no sols ha sigut nomenada presidenta del Comité d’Àrbitres de la Comunitat, sinó que també forma part de la candidatura de Ahora Vóley a la presidència de la Federació Espanyola i estic segur que aquest ha sigut el motiu del seu incomprensible descens”.
Per part seua, la mateixa Patricia Rius no ix de la seua sorpresa: “En la meua primera temporada en Superliga 2 vaig dirigir 15 partits i el propi Comité Tècnic Nacional d’Àrbitres em va designar per a ser àrbitre neutral i jutge àrbitre en una fase d’ascens. La temporada passada a més em van designar per a dos partits de Superliga 1, així que aquest descens no té cap justificació. Estic sorpresa i molt decebuda”, reconeix Rius.