
Si alguna cosa sobra en el Club Voleibol Oliva és la passió per aquest esport que tant de calat té a la Comunitat Valenciana. El seu president Josep Naya és una enamorat del voleibol i un dels personatges més recognoscibles i entranyables de la regió. Està oficialment al capdavant del club des de 2014 i des de llavors han sigut nombrosos els campionats zonals i autonòmics que ha organitzat, tant en pista com en platja.
Igual que per a la resta d’entitats esportives, enguany està sent complicat per al CV Oliva per la pandèmia de COVID-19 i per aquest motiu s’han reduït les llicències. “En els millors anys arribem a tindre 135 xiques, aquesta temporada hem baixat i encara així tenim en competició un equip sènior, un altre en juvenil, un altre en cadet i l’últim en infantil. Tots els equips són de xiques perquè costa molt que els xics s’enganxen a aquest esport, no entenc bé el per què”, explica Josep Naya, qui té molt clar que l’objectiu del CV Oliva és “consolidar la base i continuar creixent en categories inferiors”. De la seua pedrera va sorgir, entre altres jugadores, Paola Martínez Vela, internacional per Espanya i actualment en el CV Kiele Socuéllamos.
El CV Oliva ha albergat dues edicions de la Copa Comunitat Valenciana i també fixa sempre en el calendari estival el torneig Platges d’Oliva, amb sis edicions ja a la seua esquena. El pròxim projecte que il·lusiona a Naya és la creació de la Lliga Escolar a Oliva, en la qual participarien set col·legis i que finalment no ha vist la llum per la pandèmia.