Noticies

L’alacantina Belén Albertos s’obri pas com a entrenadora als Estats Units

1.05Kvistas

El vóley de la Comunitat Valenciana té ambaixadors en diferents punts del planeta i una de les quals més lluny ha arribat és l’alacantina Belén Albertos. Als seus 27 anys, la excapitana del CV Sant Joan pot presumir de ser la primera entrenadora (“head coach”) de l’equip de la Universitat Mount Marty, a Dakota del Sud.

Fa ja sis anys que va decidir fer les maletes per a provar sort als Estats Units i la progressió professional que ha tingut no l’esperava ni ella mateixa. Va obtindre el grau de “Exercise Science” (equivalent a Espanya a Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, amb èmfasi en la Fisioteràpia) en la Universitat de Tennessee i després es va traslladar a Dakota del Sud, on li van oferir la possibilitat d’estudiar el Màster i dirigir a l’equip universitari. “Estic treballant del que realment sempre he somiat, des de molt xicoteta sabia que el voleibol era el meu esport”, afirma la filla de Salva Albertos, conegut entrenador i exjugador.

Belén es va enrolar en el CV Sant Joan en la seua etapa d’Infantil i va arribar a jugar en Primera Nacional i ser capitana. I llavors li va arribar l’oportunitat de provar sort als Estats Units com a jugadora a través d’un oferiment rebut pel seu pare. “Vaig arribar amb un nivell d’anglés bastant baix. De fet, en els meus primers entrenaments no entenia res i em fixava en la resta de companyes per a saber els exercicis que calia fer”, recorda.

L’entrenadora alacantina no té decidit si continuarà amb la seua carrera als Estats Units o bé tornarà a Espanya: “El meu pare encara em recorda quan li vaig dir que m’anava per a un any i ja porte sis (riures)”, afirma Betlem Albertos. I afig: “Hui dia estic molt feliç en el professional i en el personal ací. Si sóc sincera i només pense en el professional, hauria de quedar-me ací perquè tinc més possibilitats de fer el que m’agrada (entrenadora) i poder viure d’això. Tanmateix, crec que no hi ha un altre lloc com Espanya en el món per a tindre i viure amb la teua família, així que em veig tornant a Espanya en els pròxims 2 o 3 anys”, conclou.